Засідання колегії департаменту освіти і науки ОДА: навчання в нових у мовах

У четвер, 17 грудня, з участю першого заступника голови обласної державної адміністрації Олега Коцюби в онлайн-режимі відбулося розширене засідання колегії департаменту освіти і науки ОДА. Ураховуючи актуальність питань, що розглядалися, до участі було запрошено заступників голів райдержадміністрацій, міськвиконкомів, виконавчих органів місцевих рад (ОТГ), до повноважень яких входить забезпечення реалізації державної політики в галузі освіти,  а також керівників місцевих органів управління освітою і закладів професійної (професійно-технічної) освіти. 

Підбиваючи підсумки 2020 року в частині використання фінансового забезпечення, наданого у вигляді державної субвенції місцевим бюджетам за різними напрямами роботи, проаналізували, якою мірою і наскільки ефективно і раціонально було використано кошти субвенцій для створення освітнього простору. Зокрема, кошти на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти „Нова українська школа”, для придбання шкільних автобусів і обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти, забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов у приміщеннях закладів загальної середньої освіти.

Обговорено також виконання урядової програми „Спроможна школа для кращих результатів”, завдяки якій в області  реалізовано 10 проєктів і заклади освіти Закарпаття виконали роботи з будівництва та реконструкції будівель шкіл, закупили обладнання для класів та оновили навчальні кабінети, інтер’єри у коридорах, класах та інших приміщеннях школи.

Таким чином, у цілому по області станом на 16.12.2020 із виділених на Нову українську школу 45 175,7 тис. грн використано 39 691,1 тис. грн, або 87,9 відсотка. На жаль, у 2020 році через об’єктивні і суб’єктивні причини не вдалося завершити усі заплановані роботи з облаштування закладів загальної середньої освіти внутрішніми вбиральнями. Цю роботу буде  продовжено у 2021 році.

У контексті зазначеного Олег Коцюба, звертаючись до присутніх, наголосив: „Держава зі свого боку робить все можливе для того, щоб створити умови для розвитку освітньої галузі і фінансово її підтримати. Натомість в окремих адміністративно-територіальних одиницях нема розуміння своєї відповідальності за реалізацію поставлених завдань. Навпаки має місце неефективна організація, відсутність контролю і несвоєчасність прийняття рішень. За таких підходів керівництва і організації роботи варто подумати про складання повноважень…”

Під час діалогу з керівниками було наголошено, що викликає нерозуміння  і несприйняття той факт, що у час, коли в країні напружена економічна ситуація, не знайшлося структур, готових виконати замовлення щодо постачання меблів, кухонного обладнання, виконання будівельних чи ремонтних робіт тощо. Напрошується висновок: що на місцях несвоєчасно приступили до реалізації передбачених завдань і не забезпечили належний супровід їх виконання.

Ганна Сопкова, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації, наголосила, що реформування в освіті передбачає зміни на рівні надання комплексу всіх послуг. Так, прийняття нового Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти,  реалізація  Національної стратегії щодо розбудови безпечного та здорового освітнього середовища у Новій українській школі у рамках реформування системи шкільного харчування ставить насамперед перед засновниками та керівниками закладів освіти нові завдання, серед яких – створення умов для безпечного і якісного харчування, оновлення обладнання харчоблоків тощо. У 2020 році цю роботу уже розпочато і передбачено  кошти державної субвенції місцевим бюджетам у сумі 16 476,8  тис. грн, що дозволить закупити обладнання  для 136  закладів загальної середньої освіти.

У ході обговорення питання  модернізації освітнього середовища закладів професійної (професійно-технічної) наголошено на необхідності наближення професійної освіти до вимог сучасного виробництва та задоволення запитів здобувачів освіти. Такий підхід покладено в основу організації  діяльності восьми навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням, що функціонують  на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

До кінця року передбачено створити ще два НПЦ на базі Вищого професійного училища № 3 м.Мукачево з професій „Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування. Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування” і на базі ДНЗ „Мукачівський центр професійно-технічної освіти” – деревообробного спрямування з професій „Столяр. Столяр будівельний. Паркетник”.

Під час обговорення питань представники органів влади запевнили, що кошти субвенцій майже у повному обсязі буде використано. Адже роботи або вже виконано, або вони перебувають на завершальній стадії, і залишилося лише оплатити надані послуги.

Слід зазначити, що контроль за використанням коштів на розвиток освітнього середовища у закладах освіти області як загальної середньої, так і професійної (професійно-технічної) з боку обласної державної адміністрації здійснювався упродовж усього 2020 року. Відбулося чимало нарад, зустрічей безпосередньо у районах (містах, ОТГ), закладах освіти, видано ряд доручень, зроблено аналіз їх виконання. Усі ці заходи спрямовані в першу чергу на забезпечення якісної і доступної освіти, і вони будуть продовжені і в наступному році. На цьому наголосила Ганна Іванівна, представляючи План роботи департаменту освіти і науки ОДА на 2021 рік.

За підсумками розгляду питань прийнято відповідні рішення, що  разом із матеріалами  направлено керівникам місцевих органів управління освітою та закладів освіти для забезпечення виконання.