Про посилення заходів безпеки дорожнього руху в області йшлося на засіданні координаційної ради при ОДА

У 2019 році на дорогах області в ДТП загинуло 117 осіб. З початку цього року — двоє. Основними місцями концентрації дорожньо-транспортних пригод є ділянка 702—704 автодороги «Київ-Чоп» (Латірський перевал) та пост патрульної поліції у м. Мукачево. Поряд з цим нараховується ще 26 аварійно небезпечних ділянок.

У середу, 5 лютого, в.о. голови ОДА Олексій Гетманенко на засіданні Координаційної ради при облдержадміністрації спільно з фахівцями визначали алгоритм посилення заходів з безпеки дорожнього руху.

З 20 квітня до 20 травня  та з 20 вересня до 20 жовтня 2019 року для покращення експлуатаційного стану місцевої мережі автомобільних доріг Департаментом інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства ОДА спільно з представниками управління Укртрансбезпеки у Закарпатській області, управлінням патрульної поліції в Закарпатській області Департаменту патрульної поліції, КП ЗОР «Будкомплектторг», ДП «Закарпатський облавтодор»  проведено весняне та осіннє комісійні обстеження обласних автомобільних доріг загального користування місцевого значення та в межах районів.

Робота з вивчення ситуації, причин аварійності таких ділянок проводиться постійно. Розробляються  необхідні заходи щодо вирішення цих проблем. Одним з них є будівництво на цих ділянках кільцевої транспортної розв’язки, яка є кращим рішенням у плані безпеки руху та пропускній здатності автотранспорту. На сьогодні у планах будівництво такої розв’язки у Мукачеві і необхідні документи вже подано на Інфрапроект.

Проблемою, яка негативно впливає на стан доріг в області, і відповідно на подальшу ситуацію з безпекою руху на таких дорогах, залишається проїзд великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування.

За інформацією управління Укртрансбезпеки у Закарпатській області,за результатами габаритно-вагового контролю виявлено 47 фактів перевищення габаритно-вагових параметрів, нараховано плату за проїзд таких транспортних засобів у еквіваленті 7542,98 євро, сплачено 192355,20 грн.

Проблема ускладнюється й тим, що управління здійснює перевірки лише на дорогах державного значення, в той час, як дороги, що перебувають на балансі області продовжують руйнуватися багатотонними фурами.

Закарпаття потребує як мінімум 5 комплексів габаритно-вагового контролю на дорогах державного значення. Вже визначено місця для їх встановлення та надіслано відповідне звернення ОДА до Кабміну. Також є відповідні звернення до закарпатських народних депутатів.

Наголошувалося на координаційні раді і на важливості використання друкованої соціальної реклами у питанні нагадування водіям про дотримання правил безпеки дорожнього руху, особливо при перевезенні дітей. У зв’язку з цим, О.Гетманенко доручив розробити макет тематичних плакатів. Для їх встановлення пропонується використати відповідні площі (білборди) для розміщення зовнішньої реклами, які знаходяться за межами населених пунктів.

За підсумками засідання прийнято відповідні рішення та дано конкретні доручення. Так, зокрема:

  • Департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства ОДА доручено спільно з Управлінням патрульної поліції, Службою автомобільних доріг області та іншими замовниками робіт та послуг провести аналіз ДТП з визначенням місць концентрації ДТП та аварійно небезпечних ділянок на автодорогах загального користування.
  • Службі автомобільних доріг області та іншим замовникам доручено впроваджувати новітні технології у сфері безпеки дорожнього руху, а саме будівництва кільцевих розв’язок, новітнього освітлення пішохідних переходів і світлофорів тощо.
  • Департаменту охорони здоров’я підготувати та розповсюдити серед закладів, підприємств охорони здоров’я області буклет «Невідкладна допомога під час дорожньо-транспортних аварій».
  • Департаменту освіти рекомендувати загальноосвітнім закладам облаштування дитячих майданчиків з елементами розмітки, перехрестя, пішохідного переходу, тощо.
  • Місцевим органам управління освітою та керівникам закладів освіти організувати заходи на попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
  • Керівникам закладів освіти спільно з працівниками Нацполіції здійснювати роз’яснювальну роботу, проводити бесіди, виховні заходи щодо забезпечення захисту життя і здоров’я дітей в процесі дорожнього руху
  • Закарпатському інституту післядипломної педагогічної освіти забезпечити проведення просвітницької роботи та тематичних бесід щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму в межах підвищення кваліфікації вчителів предмету «Основи здоров’я», заступників, керівників закладів освіти, вчителів початкових класів.