Пенсійний фонд України постійно працює над упровадженням сучасних технологій у всі функціональні процеси Фонду, що дозволяє як підвищувати якість надання пенсійних послуг, так і наближувати їх безпосередньо до пенсіонерів.
Відтепер усі категорії пенсіонерів, які отримують пенсійні виплати через «Ощадний банк України», мають право отримувати електронне пенсійне посвідчення (ЕПП).
21 серпня відбулася зустріч начальника головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області Анастасії Пентек із начальником Закарпатського обласного управління АТ «Ощадбанк» Степаном Німчуком, під час якої керівники обговорили всі питання, пов’язані із запровадженням електронних пенсійних посвідчень.
– Електронні пенсійні посвідчення наразі видаватимуть тільки пенсіонерам, які отримують пенсійні виплати через «Ощадбанк», – пояснює Анастасія Пентек. – На сьогодні в області таких пенсіонерів понад 40,1 тисяча. Ми погодили із паном Німчуком алгоритм наших дій, зокрема пенсіонерам надсилатимуться смс-повідомлення про запровадження електронних пенсійних посвідчень тощо. У всіх районах відбудуться такі зустрічі керівників об’єднаних управлінь та відділень банку.
Запровадження електронного пенсійного посвідчення значно розширює можливості його користувача, адже це одночасно і платіжна банківська картка, і пенсійне посвідчення, і електронний цифровий підпис. За його допомогою можна не лише отримати пенсію, а і провести оплату комунальних послуг, розрахуватися за покупку безпосередньо в магазині. Крім того, користувач через Інтернет-мережу отримує доступ до інших онлайн-сервісів, а також повний спектр банківських послуг. А ще власник ЕПП в подальшому зможе пред’явити цю картку для користування пільгами у праві на проїзд у громадському транспорті або для отримання знижки при розрахунку в торговельній мережі.
Оскільки електронне пенсійне посвідчення містить графічну та електронну інформацію про власника та ключ електронного цифрового підпису, за його допомогою пенсіонер отримує доступ до всіх державних електронних сервісів, може замовляти документи на веб-порталах органів влади та переглядати інформацію про розмір своєї пенсії, дані про страховий стаж, заробітну плату, сплачені страхові внески тощо.
Що потрібно для отримання електронного пенсійного посвідчення? Пенсіонеру необхідно звернутись до управління Пенсійного фонду за місцем фактичного проживання, подати відповідну заяву, долучивши до неї копії паспорта громадянина України та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, фотографію розміром 30х25 мм. Внутрішньо переміщена особа додатково надає довідку про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи. Відтак особисто прийти до зазначеного у заяві відділення «Ощадбанку» й отримати посвідчення.
Інваліди І та ІІ груп, які потребують постійного догляду, та особи, які досягли 80-річного віку, можуть звернутись до управління Пенсійного фонду по телефону або на електронну пошту для подачі заяви на дому.
Електронне пенсійне посвідчення виготовляється безкоштовно упродовж 30 робочих днів із дня подачі заяви до управління Пенсійного фонду.
В Закарпатті електронні пенсійні посвідчення вже отримали кількадесят пенсіонерів.