Комісія Мін’юсту з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (Антирейдерська комісія) цього року задовольнила понад 400 скарг, скасувавши незаконну реєстрацію майже 6 тисяч гектарів землі, та понад 100 тисяч квадратних метрів нерухомості. Про це повідомила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ірина Садовська.
«Для Антирейдерської комісії 2018-й був роком напруженої роботи. Адвокати, аграрні та бізнес асоціації, підприємці, громадяни активно зверталися до комісії, оскільки розуміли, що тут вони можуть швидко відновити свої порушені майнові права і не поринути у багаторічу судову тяганину.
Понад 400 задоволених скарг – цьому прямий доказ. Комісія скасувала незаконну реєстрацію майже 6 тисяч гектарів землі та понад 100 тисяч квадратних метрів нерухомості», – сказала Ірина Садовська.
Серед найрезонансніших кейсів — скасування неправомірних реєстраційних дій, які призвели до втрати нерухомого майна компанією «Еконія», яка виробляє дитяче харчування.
«Також комісія оперативно включилась у ситуацію із захопленням елеватора фермерського господарства «Строгий О.Ф», яке супроводжувалося стріляниною. Буквально за 10 днів комісія Мін’юсту розглянула скаргу і повернула майно законному власнику», – наголосила заступник міністра юстиції.
Наприкінці листопада комісія задовольнила скаргу Кременецько-Почаївського державного історико-архітектурного заповідника й скасувала незаконну перереєстрацію комплексу споруд Свято-Успенської Почаївської Лаври.
Комісія у своїй роботі керується виключно нормами закону й дотриманням його вимог під час проведення реєстраційних дій.
«Якщо реєстраційна дія проведена з порушенням, комісія її скасує, незалежно від того, подобається це комусь чи ні», – зазначила Ірина Садовська.
Заступник бізнес-омбудсмена Ярослав Грегірчак у свою чергу наголосив, що Антирейдерська комісія є важливим інструментом відомчого досудового врегулювання проблемних ситуацій у сфері держаної реєстрації.
«Для підприємця, який є об’єктом рейдерської атаки, питання швидкості виправлення незаконних реєстраційних дій є критично важливим для оперативного поновлення порушених прав. Тому добре, що такий механізм існує на рівні Мін’юсту», – сказав Ярослав Грегірчак.
За його словами, окрім комісії Мін’юсту в Україні існують й інші інструменти відомчого адміністративного оскарження, наприклад, на рівні Державної фіскальної служби для платників податків та в Антимонопольному комітеті, де можна оскаржити результати державних і публічних закупівель.
«Мін’юстівська комісія є важливим елементом системи, яка тільки налагоджується в нашій країні. І таких інструментів відомчого адміністративного оскарження з точки зору Ради бізнес-омбудсмена має бути більше», – зазначив Ярослав Грегірчак.