У минулому році 105 закарпатців провели у своє новозбудоване житло газ. Вибір на користь блакитного палива, за словами технічного директора АТ «Закарпатгаз» Олександра Голуба, — очевидний: і економічно вигідніше, і зручніше. Саме неопалювальний період — найбільш сприятливий час для приєднання до газових мереж та проведення різних технічних робіт. Адже, як-то кажуть, готуй сани влітку.
— Олександре Олександровичу, у чому перевага саме газу для опалення житла та підігріву води? Адже зараз існує багато альтернативних джерел енергії.
— Насправді переваг є одразу кілька. Якщо ми говоримо про опалення, то природний газом обійдеться мінімум вдвічі дешевше, ніж опалення електрикою (навіть попри здорожчання). Візьмемо нинішню ціну 1 кубометру газу — 6,99 грн. Вартість одного кіловату енергії у даному випадку становить менше 70 копійок. У той же час кіловат електрики коштує майже 2 гривні. Крім того, газовий водонагрівач (чи то бойлер) за той самий час нагріє більше води, ніж електричний.
— А якщо порівняти з вугіллям чи дровами? Вартість вийде приблизно однакова.
— Якщо цінова політика десь плюс-мінус й однакова, то існує ряд інших і суттєвих переваг. Погодьтеся: опалювати газом значно зручніше , адже це паливо постачається безперебійно, і споживачам не треба перейматися, що воно закінчиться. Потрібно постійно контролювати температуру котла. Крім того, і від вугілля, і від дров багато бруду. Газифікація позбавляє вас цих проблем.
— Переваг справді чимало. І будь-хто може підключитися до газопостачання?
— В Закарпатті, станом на сьогодні, негазифікований єдиний район — Рахівський. У всіх інших районах послуга приєднання доступна для всіх, незалежно від того, де споживач проживає: у місті чи селі. Що дійсно має значення, так це відстань до газопроводу та потужність споживання, тобто те, скільки газу ви максимально споживатимете усіма наявними газовими приладами. Простіше кажучи, який обсяг газу може споживати домогосподарство або підприємство, якщо включить усі газові прилади – це і є потужність. Для цього ще до початку підключення необхідно надати паспорти газового обладнання, яке планується встановити.
— Наскільки складним процесом є підключення до газових мереж? З чого взагалі починати?
— Почати потрібно зі звернення у Клієнтський простір 104.ua, які є по території всієї області: в Ужгороді, Мукачеві, Сваляві, Виноградові. Там, де нема великого Клієнтського простору, все одно є так звані «точки обслуговування». Якщо так сталося, що споживач не знає, за якою адресою йому звертатися, нехай телефонує на номер контакт-центру: 067-01-03-104. Там кваліфіковані спеціалісти нададуть всю вичерпну інформацію і підкажуть, куди саме прийти.
Якщо вам потрібно газифікувати будинок чи підприємство, збудувати внутрішньо-будинкові мережі та підібрати обладнання для опалення, ви приходите туди і пишете відповідну заяву у менеджера. Він допоможе на всіх етапах підключення і контролюватиме увесь процес від початку до кінця.
— Тобто у вас фактично можна замовити послугу «газ під ключ»?
— Так, «Закарпатгаз» — це підприємство, яке надає послуги з газифікації та обслуговування уже впродовж кількох десятків років. Досвід наших фахівців дозволяє виконувати роботи будь-якого рівня складності. Працівники компанії, які будують газові мережі, проходять атестацію у спеціалізованих лабораторіях. Усі співробітники, задіяні у будівництві газових мереж, постійно підтверджують свою кваліфікацію, адже газ не пробачає помилок. Те саме стосується і матеріалів, які ми використовуємо – абсолютно усі вони проходять вхідний контроль на підприємствах та тестуються на відповідність міжнародним стандартам якості.
— Якщо споживач побудував будинок і хоче замовити послугу «газ під ключ», що йому потрібно зробити?
— Як ми щойно говорили, потрібно звернутися до фахівців Клієнтського простору. Попередньо краще зателефонувати у контакт-центр за вказаним вище номером і уточнити, що саме треба взяти з собою. Точно буде потрібен паспорт та ідентифікаційний код, копії документів про визначення права власності на житло чи земельну ділянку, копії паспортів газових приладів (пристроїв) із зазначенням технічних характеристик тощо. Зверніть увагу, що якщо клієнт – юридична особа чи ФОП, то перелік документів буде відрізнятися.
— Після того, як заява написана, а документи – подані, скільки чекати самої газифікації?
— Газифікація – це тривалий процес, швидкість якого залежить від багатьох факторів. По-перше, кожен клієнт, до подання заяви про приєднання, передусім має визначитися з обладнанням, яке планує використовувати – це допоможе розрахувати необхідну потужність споживання газу та навантаження на газорозподільні мережі та здійснити індивідуальний підбір газового обладнання. Крім того, є поняття зовнішніх та внутрішніх мереж газопостачання. І для одних, і для інших потрібно розробити документацію, провести будівельно-монтажні роботи тощо. Тому краще замовити в АТ «Закарпатгаз» відразу весь комплекс робіт. У такому разі ви знатимете, скільки коштів та часу знадобиться на газифікацію вашого об’єкта.
— Якщо замовити все одразу й одночасно, чи є шанс, що газифікація пройде трошки швидше?
— Так, якщо клієнт замовляє у комплексі будівництво зовнішніх та внутрішніх мереж газопостачання, то проектування-монтаж обох типів мереж відбувається одночасно. Це значно скорочує терміни газифікації оселі, адже фахівці здійснюють усі роботи паралельно.
— То що все-таки із термінами? Зрозуміло, що все індивідуально, та все ж є певні часові рамки?
— Ключову роль у цьому відіграє потужність споживання газу. Якщо вона не перевищує 16 куб.м/год., а відстань до місця приєднання по прямій лінії не перевищує 25 метрів у сільській та 10 метрів у міській місцевості – споживач може скористатись послугою стандартного приєднання. Строк такого приєднання становить до 90 днів від дати оплати рахунків. У випадку інших параметрів застосовується нестандартне приєднання. Строки тут будуть індивідуальними, залежно від технічних умов реалізації проекту.
— Після того, як помешкання газифікували, встановили обладнання, його ж потрібно час від часу обслуговувати, аби підтримувати в належному стані. Чи надаєте ви такі послуги?
— Так, споживач може підписати договір на сервісне обслуговування з АТ «Закарпатгаз». Крім того, менеджер Клієнтського простору допоможе здійснити індивідуальний підбір ефективного обладнання для конкретного помешкання та відповідно до розміру замовленої потужності. Але це ще не все. Спеціаліст може порадити встановити ефективні автоматизовані системи. Наприклад, пристрій дистанційної передачі даних – модем. Для уникнення аварійної ситуації встановлюються клапан-відсікач і сигналізатор газу. До речі, сучасні котли обладнані Wi-Fi модулями. Якщо споживач підписав з нашим підприємством договір на сервісне обслуговування, то при виникненні помилки у роботі, котел подає сигнал оператору сервісного центру із зазначенням коду помилки. Це дозволяє спеціалістам з сервісу своєчасно зреагувати і запобігти можливим негативним наслідкам.
Всі ці пристрої працюють разом як єдина смарт-система. І переваги у такому разі очевидні: клієнт — задоволений і спокійний, адже знає, що питання його безпеки — під контролем фахівців.
Пресслужба АТ «Закарпатгаз»