Сьогодні в Ужгороді працювала відкрита панельна дискусія на тему: Закарпаття у прагненні до розвитку та згуртованості: що мають зробити влада і громадянське суспільство». Про дороги як елемент єднання розповів учасникам перший заступник голови Закарпатської ОДА Мирослав Білецький.
«Для сучасного суспільства пошук спільних точок дотику є актуальним, як ніколи. Президент України Володимир Зеленський нещодавно сказав, що дорогами будемо “зшивати” Україну, схід і захід, південь і північ.
Власне, дороги і є тим найкращим символом єднання», – зазначив під час виступу Мирослав Білецький.
Посадовець виділив три головні аспекти єднання:
– єднання України та Євросоюзу шляхом розбудови прикордонної інфраструктури
– пунктів пропуску, міжнародних транспортних коридорів, міжнародного залізничного сполучення.
– єднання Закарпаття з іншими регіонами України шляхом розбудови доріг національного значення, виконання програми «Мале Карпатське коло», будівництва аеропортів.
– єднання громад в межах Закарпаття шляхом реконструкції доріг місцевого значення.
Перший заступник голови Закарпатської ОДА Мирослав Білецький розповів про проєкт, над концепцією якого зараз працює і про який уперше розповів публічно, поза межами робочого кабінету.
«Його робоча назва – «Підкарпатська магістраль», або дорога Лубня-Ясіня. Це автошлях, що проходитиме під карпатським хребтом. Якщо дорога від Ужгорода до Рахова із виходом на Івано-Франківську область можна умовно вважати нижньою дорогою Закарпаття, то «Підкарпатська магістраль» стане верхньою дорогою. Її протяжність складе приблизно 212,5 км», – прокоментував Мирослав Білецький.
Вона включить у себе деякі існуючі автошляхи державного та місцевого значення загального користування:
– О 070202 (Львів – Самбір – Ужгород) – Лубня – Держкордон з Польщею (7,2 км);
– Н-13 Львів – Самбір – Ужгород (10,8 км);
– Ужок – Нижні Ворота (41,0 км);
– Т-07-18 Нижні Ворота – Воловець – Міжгір’я (44,6 км);
– Т-07-20 Міжгір’я – Синевир (15,4 км);
– О 070603 Синевир – Колочава (10,8 км);
– О 070602 Колочава – Усть-Чорна (24,6 км).
Але на цьому маршруті ми плануємо і будівництво нової дороги. Ми вже готуємо документацію для переведення існуючої лісової дороги через урочище Свидовець у статус автомобільної.
Таким чином, «Підкарпастька магістраль» братиме свій початок від переходу на українсько-польському кордоні Лубня – Волосате. Тут нас об’єднують національні природні парки – Бещадський у Польші й Ужанський – в Україні.
Далі спускаємось униз дорогою Ужок – Підполоззя і маємо виїзд на цікаві туристичні об’єкти (Лінія Арпада) і гірськолижний курорт (Красія). Рухаємося до Боржавського хребта, де туриста можуть зацікавити існуючі та перспективні гірськолижні курорти (Ізки, Пилипець, Подобовець). Минаємо «Мале карпатське коло», що дає можливість відвідати курорти Славська на Львівщині, а на Закарпатті – озеро Синевир, водоспад Шипіт, с. Колочаву.
А далі через урочище Свидовець доводимо дорогу у смт. Ясіня, а отже і на гірськолижний курорт «Драгобрат», і виходимо на кордон із Івано-Франківською областю, де поруч є відомий гірськолижний курорт «Буковель». З Ясіня також через с.Лазещину є можливість для піших туристів почати сходження на найбільшу вершину Карпат – Говерлу.
«Таким чином, однією дорогою ми з’єднаємо майже всі райони Закарпаття, усі існуючі гірськолижні курорти, національні парки та найцікавіші закарпатські туристичні локації та три області України. Вона матиме і міждержавне значення, оскільки, буде можливість виходу на Польщу, а через «Мале карпатське коло» – на Румунію. Автошляхом Лубня – Ясіня ми буквально зшиємо все Закарпаття найкоротшою дорогою. А дорога це завжди ріст економіки, розвиток економічного, туристичного та інвестиційного потенціалу області, а отже, і добробуту людей», – зазначив Мирослав Білецький.